آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

رمزگشایی از سخنرانی یک طرفدار احمدی نژاد



بهار یکتا 
شبکه جنبش راه سبز(جرس): با گذشت بیش از پنج ماه از انتخابات ریاست جمهوری هنوز طرفداران احمدی نژاد تلاش دارند تا به هر وسیله ممکن تخلفات گسترده در این انتخابات را توجیه کنند. این امر نشان از این واقعیت دارد که اقشار مختلف جامعه و حتی طرفداران آنها در صحت و درستی این انتخابات تردید دارند.  

اما مساله قابل توجه در این مورد اینکه حتی این  تک صدایی نیز آنان را کفایت نمی کند. آنها که همه تریبونهای رسمی و غیر رسمی را در دست دارند و ماههاست با بکارگیری همه ابزارهای قدرت اعم از تبلیغات،خشونت ، حبس و تهدید ، ارعاب و دروغ سعی در توجیه نتایج انتخابات و دست داشتن عناصر بیگانه و دشمن در اعتراضات مردمی دارند، هنوز نتوانسته اند مردم و حتی طرفدارانشان را متقاعد کنند که این انتخابات با صحت برگزارشده است.  این بار زاکانی این حامی احمدی نژاد به میان دانشجویان رفته و همه سناریوهایی را که ماههاست توسط تیم رسانه ای کودتا یعنی کیهان، فارس و ایرنا نوشته شده در یک نشست تحویل دانشجویان می دهد. وی به همین هم بسنده نکرده و در کنار تمام تحلیل ها و فرضیه های خود به دروغگویی آشکار در مورد اصلاح طلبان می پردازد.

مساله قابل توجه دیگر اعتراف این طرفدار احمدی نژاد به همگرایی و اتحاد نظر اکثریت مسئولان عالیرتبه نظام و رهبران فکری و دانشجویان به عدم صلاحیت احمدی نژاد برای مقام ریاست جمهوری است. وی در عین بیان این اعتراف همگان را متهم به دست داشتن در " فتنه" می داند و لحظه ای به این واقعیت نمی اندیشد که چگونه می شود بیشتر انقلابیون و علاقه مندان نظام با طیف های مختلف فکری اعم از ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی، لاریجانی، رضایی و ..... در یک موضوع اتحاد نظر داشته باشند. آیا نباید این دغدغه خاطر آنان جدی انگاشته شود؟

تحلیل سخنان زاکانی نیازمند بررسی موشکافانه است که بی شک از عهده یک مقال بر نمی آید.

اعتراف به محبوبیت موسوی

 عليرضا زاكاني يكي از اعضاي كميته 6 نفره مجلس شوراي اسلامي در انتخابات رياست جمهوري و از طرفداران احمدی نژاد در نشست "فتنه و فرجام " كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) برگزار مي‌شد به بررسی حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري پرداخت و اعتراف کرد که " بسياري از افرادي كه به موسوي راي دادند، تنها به اين دليل از وي حمايت كردند كه خاطرات خوبي از نخست‌وزير دوران امام در ذهن داشتند و در واقع با حمايت از موسوي به شعارهاي انقلاب راي دادند و نمي‌توان راي آنها را به معناي مخالفت با نظام تعبير كرد." وی در ادامه به موفقیت کاندیداهای اصلاح طلب در جذب آرای گروههای مختلف اعتراف کرد و افزود:" اين همگرايي به حدي بود كه رقيب از درون جبهه نظام تا نيروهاي ضد انقلاب را براي خود جذب كرده بود."
نظر هاشمي شوراي حكميت غير از شوراي نگهبان بود

این عضو کمیته شش نفره مجلس که برای پیگیری حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود، همچنین گفت که"  اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای این کمیته، خواستار تشکیل حکمیتی غیر از شورای نگهبان برای حل و فصل مشکل انتخابات شده بود". به گفته زاکانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای نیز اظهار داشت:  "من ابتدا نامه را به آقا دادم، اما چون ایشان جواب ندادند، بعد از دو ساعت آن را رسانه‌ای کرد."

هشت میلیون رای ساختگی

بنابر اعلام زاکانی، آقای هاشمی در جلسه ای به نقل از محسن رضایی گفته که تنها ۳۲ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند و هشت میلیون رای دیگر "ساختگی" است.

انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شد

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه به نظرسنجي‌هاي انتخاباتي  اشاره كرد و اظهار داشت: "تمام نظرسنجي‌ها ، حتي نظرسنجي جهاد دانشگاهي كه نوع نگاهش مشخص است، پيش از انتخابات نشان مي‌داد كه احمدي‌نژاد در دور اول پيروز انتخابات خواهد بود، اما درست در روز پنجشنبه 21 خرداد 2 نظرسنجي از سوي وزارت كشور و وزارت اطلاعات كه 2 نهاد وابسته به دولت بودند، منتشر شد كه نشان مي‌داد انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود و جالب اينكه کارشناسان شوراي امنيت ملي هم بر اساس این دو نظرسنجی و بدون توجه به سایر نظرسنجی ها جمع‌بندي اولیه كردند كه انتخابات به دور دوم كشيده خواهد شد."

با توجه به صحبتهای وی در خصوص عدم توافق همه اصولگرایان بر احمدی نژاد و نتیجه تحقیق دو وزارت خانه ای که بیشترین ارادت را قبل و بعد از انتخابات نسبت به احمدی نژاد نشان دادند، معلوم نیست که چرا نظر سنجی این دو نهاد دولتی از دید این نماینده مجلس اعتبار لازم را ندارد.

بازهم خودسرها و نفوذی ها

زاكاني از جریانی  در درون وزارت اطلاعات خبر می دهد که سرخط‌هايي براي هدايت آشوب‌هاي بعد از انتخابات مي‌دادند و و از سوی دیگر به ليستي از عوامل اصلي فتنه در انتخابات اخير رياست جمهوري اعم از عوامل خارجي و دشمنان، عوامل استحاله شدن درون نظام،‌عناصر قدرت‌طلب، عناصر بي‌بصيرت و اهل ترديد كه آب به آسياب دشمن مي‌ريزند اين نشان مي‌دهد كه جريان رقيب از تمام امكانات خود استفاده كرد تا به نظام ضربه بزند، اشاره می کند . وی مشخص نمی کند که این افراد نفوذی چگونه سالهاست که در وزارت اطلاعات بیتوته کرده اند.

وي در ادامه همچنين به ماجراي كهريزك اشاره كرد و گفت: " بسياري در آن ماجرا به اعتراضات ما انتقاد مي‌كردند اما ما معتقد بوديم كه عده‌اي خودسر در اين ماجرا عمل كرده و اشتباهاتي انجام داده بودند كه نظام بايد با اين غده‌هاي چركين برخورد مي‌كرد."

اعتراف به رای بالای میر حسین

مساله جالب توجه اعتراف این طرفدار احمدی نژاد به محبوبیت میر حسین موسوی است آنجا که می گوید " صدا و سيمايي كه از يك صندوق 800 تايي آن، 750 راي موسوي خارج مي‌شود " ولی در عین حال نمی تواند این واقعیت را بپذیرد که صداو سیما هم بخشی از همین جامعه ای است که اکثریت آن رای خود را برای اصلاح طلب ها به صندوق ریخته اند.

 وی که جمعیت انبوه معترضین 13 آبان را تا چند هزار نفر تقلیل می دهد از بعد امنیتی ابراز خشنودی می کند ولی از بخش تبلیغات که صدا و سیمای طرفدار موسوی !! است گلایه می کند.

 مشايي و رحيمي از جنس انقلاب نيستند

وي در ادامه حضور افرادي مانند مشايي و رحيمي كه از جنس انقلاب نيستند اما شعارهاي انقلابي مي‌دهند را خطر پنجم در شرايط فتنه خواند . البته  زاکانی نمی گوید چگونه می شود احمدی نژاد اینگونه مورد تایید او باشد در حالی که مشایی یار غار احمدی نژاد به رغم مخالفت های فراوان علما و نظر مستقیم رهبری هنوز " نور چشم " احمدی نژاد است.

وي در ادامه اين برنامه در پاسخ به سوالي درخصوص شكايت از رحيمي يادآور شد: " بنده و آقايان توكلي و نادران اين مسئله را دنبال مي‌كنيم اما تا كنون تلاش كرده‌ايم كه رسانه‌اي نشود، ولي به هر حال با كسي تعارف نداريم، نظام جمهوري اسلامي نظام پاكي‌ها است و اگر فردي در آن مشكل داشته باشد نمي‌تواند محور قرار گيرد. "  فردي بخواهد به ريشه نظام جمهوري اسلامي ضربه بزند در مقابل او مي‌ايستيم و تمام دعواي ما با مشايي از همين جنس است.

 انتقال متهمان به بازداشتگاه كهريزك تنها با دستور مرتضوي ممكن بود

زاكاني در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان به  ماجراهاي كهريزك پرداخت  و گفت که سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، تنها کسی بوده که اجازه انتقال بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات را داشته است. زاکانی افزود که سعید مرتضوی را "عنصری نامطلوب "می‌داند که با سادگی با  "دوم خردادی" ها هماهنگ می‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه اكنون 3 سال و نيم است با دادستان تهران نيز دعوا داريم، يادآور شد: "ايشان دوست و همكار من در هيئت منصفه مطبوعات بودند اما در مجلس هفتم مشاهده كردم كه به راحتي دروغ مي‌گويد و تهمت مي‌زند و من از همان زمان مي‌دانستم كه وي به نظام ضربه خواهد زد هر چند كه بسياري اعتقاد داشتند كه كارهاي خوبي هم انجام داده است."

وی نگفت مرتضوی که عامل دستگیری، حبس و شکنجه صدها اصلاح طلب بوده و با دستور وی دهها نشریه اصلاح طلب به محاق خاموشی رفتند چه نسبتی با دوم خرداد و اصلاح طلبان دارد و نمی گوید که این عنصر نامطلوب چرا ارتقای درجه گرفته و چرا احمدی نژا د سعی داشته که او را به دولت ببرد.

با توجه به اخبار تایید نشده مبنی بر دستگیری مرتضوی بنظر می آید که بعید نیست که قربانی جدید، مرتضوی باشد و با توجه به حجم فزاینده اعتراضات، این بار قرار است که " مهره سوزی" از خودی ها صورت بگیرد. اول او را دروغگویی که تهمت می زند، معرفی می کنند،  بعد او را " دوم خردادی" می خوانند و بعد هم یا با انجام یک محاکمه صوری ویا خوراندان " داروی نظافت" به یک " پرونده دیگر ملی " مهر اختتامیه می زنند تا غایله یا فتنه را به زعم خود بخوابانند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار