آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

هاشمی:نظام تا جایی پیروز است كه بر شانه‌مردم حركت كند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد:سئولین باید با سعه‌صدر بیشتر عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه كنند.

به گزارش ایلنا،آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشكی، با اشاره به سیر و سلوك حضرت امام (ره) در برابر جریان مبارزات، اتكا و اعتماد به مردم را به مهم‌ترین روش و منش ایشان در تمام عرصه‌های پیش و پس از انقلاب خواند و گفت: حضرت امام در تمام مراحل انقلاب آگاهی و انتخاب مردم را مهم‌ترین اصل و ملاك حركت نهضت اسلامی می‌دانستند و انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی را بر شانه اعتماد و اتكا به مردم به پیش بردند.
وی اتكا به مردم را اصلی‌ دینی، اسلامی و قرآنی خواند و تاكید كرد: نظام اسلامی تا جائی كه بر شانه‌های مردم حركت كرده همواره موفق و پیروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم به آن خدشه وارد خواهد شد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،‌نقد اجتماعی و سیاسی را مبنای حیات نظام اسلامی خواند و گفت: بهترین و صالح‌ترین كسانی كه می‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجویان و دانشگاهیان هستند و بدین لحاظ مسئولین باید با سعه‌صدر بیشتر عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه كنند.
در ابتدای این دیدار صدرائی از دانشكده اقتصاد، محمدی از دانشكده فنی فاضلیان از دانشكده هنرهای زیبا، باقرپور از دانشكده مكانیك و عباس‌نژاد از دانشكده پزشكی از اعضای این تشكل هر كدام به تشریح شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی كشور، پس از انتخابات ریاست جمهوری و مسائل پیش آمده به خصوص فضای موجود در دانشگاها و مسایل دانشجویان پرداختند و خواستار نظرات و رهنمودهای رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون‌رفت از وضع كنونی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار