آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

پیشنهاد تشکیل جبهه ملی به مهدی کروبی



شبکه جنبش راه سبز (جرس): احمد صدر حاج سید جوادی چندی پیش در گفتگویی تلفنی با مهدی کروبی پیشنهاد تشکیل یک جبهه ملی جدید را داد.

این عضو شاخص نهضت آزادی نهضت آزادي در اين گفتگو با تاکيد بر اهميت اتحاد و موضع گيري هماهنگ مير حسين موسوي و کروبي بر لزوم تشکيل جبهه اي فراگير از کليه معتقدان به منافع ملي تاکيد کرده بود.
صدر همچنين با تاکيد بر لزوم گسترش جبهه اصلاح طلبان و تحول خواهان به همه فعالين سياسي و اجتماعي که به منافع ملي و همچنين مبارزه اصلاح طلبانه و مسالمت آميز پايبندي دارند، از کروبي خواست تا در جلسات آينده رهبران جنبش سبز تشکيل جبهه اي از مدافعان منافع ملي را بررسي کنند.

روزگذشته نیز ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی نیز در گفتگو با خبرگزاری آریا که زیر نظر امیر محبیان از چهره های میانه روی اصولگرا اداره می شود گفت: آنچه دکتر صدر حاج سيد جوادي به کروبي پيشنهاد داد براي جبران فقدان رهبري در جبهه اصلاحات متناسب با شرايط کنوني است.

او با بیان اینکه جنبش اصلاح طلبي فاقد رهبري بود و به همين دليل شکست خورد، در ادامه اظهار داشت: خاتمي يک رئيس جمهوري فرهيخته اي بود اما هيچ وقت نخواست يا نتوانست نقش رهبري جنبش را ايفا کند. نمايندگان اصلاح طلب مجلس هم در دوره ششم آنها نيز چنين نقشي را ايفا نکردند در حاليکه اين يک ضرورت است.

یزدی تصريح کرد : جنبش اصلاح طلبي براي تداوم حيات بايد اين نقص را جبران کند، لذا زمان کانديداتوري معين ما به وي پيشنهاد تشکيل جبهه دموکراسي مواضع و حقوق بشر را داريم که معين شرط را پذيرفت و به دلايلي محقق نشد.

وي اظهار داشت : وقتي جنبش شکل مي گيرد کنترل کننده آن تنها کروبي، موسوي و خاتمي نيست نيروهاي ديگري هم هستند. در چنين شرايطي بيش از هر زمان ضرورت رهبري و خودش را نشان مي دهد.

دبیرکل نهضت آزادی ایران همچنین تاکید کرد: منافع نظام و ملي در اينست که اين جبهه تشکيل شود در غير اينصورت عواقب و عوارضي نه تنها متوجه جنبش اصلاح طلبي بلکه به ضرر کل کشور خواهد شد.

مرتضی کاظمیان از فعالان ملی – مذهبی نیز در این خصوص به آریا گفته است: بدیهی است چنین جبهه‌ای متشکل از نیروهای باورمند به دموکراسی و حقوق بشر خواهد بود و به‌مثابه‌ی کانون مقاومتی گرانقدر در برابر جریان‌های تمامیت‌خواه ایستادگی خواهد کرد و مانع از آسیب هرچه بیشتر به منابع مادی و انسانی و معنوی کشور خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار