آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

منتظری: بسيج بايد امام را الگو خود قرار دهد

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: ما شاهد دشمنان سوگند خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم و عناصر فاسد كه هيچ علاقه‌اي بين آنها و ارزش‌هاي اسلامي نيست يك هدف دارند و آن از صحنه بيرون كردن بسيج است و با برنامه‌هاي متنوع خبري و در صدد تضعيف بسيج و محو كردن چهره زيبا و پرتلاش آن هستند.

به گزارش ايلنا حجت‌الاسلام منتظري ضمن تبريك سالروز تشكيل بسيج مستضعفان به فرمان امام راحل كه هفته بسيج نامگذاري شده گفت: امام (ره) در طول حيات طيبه‌اش پس از انقلاب نكات بسيار زياد درباره بسيج دارد.

وي با بيان اينكه بسيج نهادي است كه بايستي آن را حقيقتا حفظ كرد به ديدگاه امام نسبت به بسيج مبني بر اينكه" بسيج لشكر مخلص خداست ، بسيج شجره طيبه و درخت پرثمري است كه شكوفه‌هاي آن بوي بهار و طراوت حديث عشق مي‌دهد" اشاره كرد.

رئيس ديوان عدالت اداري افزود: ترديدي نيست كه اقدام در تشكيل نهاد بسيج در مقطعه‌اي از حيات انقلاب اسلامي در دوره‌اي كه توسط امام راحل كه نياز به نيروهاي بسيج مخلص و تاثيرگذار، عميقا احساس مي‌شد صورت گرفت.

وي گفت: در شرايطي امام اين نهاد مقدس را بنا نهاد كه دشمن از درون و بيرون، نهال نوپاي انقلاب و نظام را مورد هدف قرار داده بود و آن روز تدبير آن پير فرزانه بيش از هرچيز حضور بسيج را به منصه ظهور رساند.

منتظري ادامه داد: امام خود يك بسيجي مخلص و الگو و اسويي براي تمام بسيجيان بود و امام ديدگاه بسيار خوبي از اين نهاد مقدس و تربيت‌شدگان آن داشت تا جايي كه مي‌گفت؛ از خداوند مي‌خواهم كه مرا با بسيجيان محشور فرمايد.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در كسوت بسيج سال‌ها با حضور خود در دفاع مقدس بسيار تاثيرگذار بود به بيانات معظم‌له مبني بر اينكه بسيج يكي از معجزات انقلاب و از كارهاي عظيمي بود كه امام بزرگوار با آن ديد و بصيرت نافذ و تدبير حكيمانه، اين نهاد الهي و پرثمر و مبارك را به وجود آورده و بعضي‌ها تصور كردند كه با پايان جنگ تحميلي بسيج هم پايان خواهد گرفت و اينچنين انديشه كردند كه ديگر نيازي به بسيج نيست و فكر و احساس و دل آنها از نور بصيرت و معرفت بسيج غافل است و از آنها انتظاري بيشتر از اين نيست، اشاره كرد.

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: بيانات مقام معظم رهبري تبيين نمودن اين رسالت مهم و هدف بسيج بود و حاكي از شان مقدس اين نهاد دارد كه از مرزهاي جغرافيايي و معنوي دفاع كرد و اين دفاع منحصر به مرزهاي جغرافيايي نيست ما بايد آن را گسترش دهيم و از تبليغات دشمن كه با سايت‌هاي خبري درصدد تضعيف بسيج هستند جلوگيري كنيم و حضوري پرشور و گسترده در بسيج داشته باشيم.

وي افزود: بسيج از خود مردم برخاسته از مردم و براي مردم است. چيزي كه برخاسته از خود ماست آن را قدر بدانيم و از آن دفاع كنيم و امروز ما بايستي به اين نكته بسيار مهم دقت كنيم كه اولا بسيج و بسيجيان بايد امام راحل را كه بنيانگذار اين نهاد مقدس بود الگو خود قرار دهند و چون عزت در دنيا و هم رستگاري در آخرت و هم ترس در دل ستمكاران بهترين مصداقش در بسيجي واقعي است.

منتظري در ابتداي جلسه با تسليت شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) به حديثي از اين امام اشاره كرد.

وي افزود: كسي در فرداي قيامت سربلند و روسفيد است كه در دنيا مومن بود و سختي‌ها را پشت سر گذاشته است و سومين خصلت مومن موضعگيري و رفتار و كردارش در دل‌هاي ستمكاران و ايجاد ترس و وحشت است.

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: انشاءالله همانگونه كه پيامبران و امامان در زندگي خود در برابر ستمكاران ايستادگي كردند ما نيز بايد طوري باشيم كه دشمن در دل خود از مومن ترس و وحشت داشته باشد.

در پايان اين جلسه در خصوص 3 پرونده كه متعلق به كميسيون‌هاي فني و مهندسي، شهرداري، بيمه و تامين اجتماعي، بود بررسي و اتخاذ تصميم شد و در 2 پرونده كه متعلق به كار و امور اجتماعي، آموزشي و پژوهشي كه تعارض آرا وجود داشت مورد بحث و بررسي قرار گرفت و راي مقتضي صادر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار