آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

ابراهیم یزدی: جنبش اصلاح‌طلبی فاقد رهبری بود و شکست خورد و برای تداوم حیات باید این نقص را جبران کند

دوشنبه ، 2 آذر 1388
دبیرکل نهضت آزادی در گفتگو با خبرنگار آریا گفت : جنبش اصلاح طلبی فاقد رهبری بود و به همین دلیل شکست خورد. وی افزود : خاتمی یک رئیس جمهوری فرهیخته ای بود اما هیچ وقت نخواست یا نتوانست نقش رهبری جنبش را ایفا کند. نمایندگان اصلاح طلب مجلس هم در دوره ششم آنها نیز چنین نقشی را ایفا نکردند در حالیکه این یک ضرورت است.
یزدی تصریح کرد : جنبش اصلاح طلبی برای تداوم حیات باید این نقص را جبران کند، لذا زمان کاندیداتوری معین ما به وی پیشنهاد تشکیل جبهه دموکراسی مواضع و حقوق بشر را داریم که معین شرط را پذیرفت و به دلایلی محقق نشد.
وی اضافه کرد : از زمانی هم که در انتخابات خاتمی کاندیدا شد ما این مسئله را گفتیم، الآن هم ما معتقد هستیم که جنبش اصلاح طلبی یک واقعیت انکار ناپذیر است و استراتژی جنبش آنست که تغییرات در چارچوب همین قانون اساسی و براساس اصول مطرح در آن انجام شود.
وی اظهار داشت : وقتی جنبش شکل می گیرد کنترل کننده آن تنها کروبی، موسوی و خاتمی نیست نیروهای دیگری هم هستند. در چنین شرایطی بیش از هر زمان ضرورت رهبری و خودش را نشان می دهد.
دبیر کل نهضت آزادی تأکید کرد: رهبری فردی نیست چرا که امکان ندارد. بلکه به نظر ما رهبری باید جمعی باشد و به همین دلیل در فرصت های مختلف ما به این آقایان پیشنهاد کردیم کما اینکه دکتر صدر هم با کروبی صحبت کرد که یک جبهه فراگیر برای رهبری اصلاحات درست شود.
وی ادامه داد : البته نمی دانم تحت چه عنوانی این پیشنهاد به دبیرکل حزب اعتماد ملی داده شد ولی این جبهه باید شامل همه نیروها شود تا بتوان این جنبش را به سرانجامی رساند.
یزدی تصریح کرد : منافع نظام و ملی در اینست که این جبهه تشکیل شود در غیر اینصورت عواقب و عوارضی نه تنها متوجه جنبش اصلاح طلبی بلکه به ضرر کل کشور خواهد شد.
وی در مورد اینکه پیگیری این پیشنهاد موقعیت کروبی را تقویت می کند یا اپوزوسیون داخلی، خاطر نشان کرد : کروبی دو دوره رئیس مجلس بود و هیچ ضرری از این کار متوجه اش نیست، لذا شاید گروه حاکم بر قدرت در مسیر تشکیل این جنبش مقاومت و سنگ اندازی کند ولی واقعیت آنست که هیچ ضرر و زیانی به جبهه اصلاحات نخواهد خورد چرا که نیازمند رفع این نقیصه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار