آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

«نیروهای امنیتی مانع از حضور مردم در مراسم سالگرد قتل فروهرها شدند»


پرستو فروهر، دختر داریوش و پروانه فروهر، روز یکشنبه در گفت و گو با رادیو فردا از حضور بسیار سنگین نیروهای انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از شرکت مردم و حتی بستگان نزدیک خانواده فروهر در مراسم یازدهمین سالگرد قتل پدر و مادرش خبر داد.
پرستو فروهر در این گفت و گو با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد قتل پدر و مادرش در منزل فروهرها اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی با حضور گسترده و سنگین خود در اطراف خانه فروهرها مانع نزدیک شدن مردم به محل برگزاری این مراسم شدند.
خانم فروهر روز شنبه اعلام کرده بود، علیرغم اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم سالگرد قتل پدر و مادرش از سوى مقام‌هاى امنیتى جمهورى اسلامى ایران این مراسم را روز یکشنبه در خانه خود برگزار خواهد کرد.
داریوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران و همسرش پروانه اسكندرى، در اول آذرماه سال ۱۳۷۷ و در دوره ریاست جمهورى محمد خاتمى، بر اثر ضربات چاقو در منزل خود كشته شدند.
چند ماه پس از این رویداد و كشته شدن دو نویسنده و روشنفكر دیگر كه به «قتل‌هاى زنجیره‌اى» مشهور شده است، مقام‌هاى امنیتى جمهورى اسلامى ایران، «عناصر خودسر و كج‌اندیش» در وزارت اطلاعات را مسئول قتل‌ها اعلام كردند.
هر چند در سال‌هاى گذشته مقام‌هاى امنیتى از برگزارى مراسم سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر جلوگیرى كرده بودند، با این حال پرستو و آرش فروهر، فرزندان فروهرها در آستانه سالگرد قتل پدر و مادرشان با انتشار اطلاعیه‌‌اى اعلام كرده بودند، مراسم سالگرد آنها را در منزل شان واقع در خیابان هدایت برگزار خواهند كرد.
پرستو فروهر با اشاره به اعلام ممنوعیت برگزارى این مراسم از سوى مراجع امنیتى در ایران تاكید كرده بود، تحت هر شرایطى مراسم امسال را مانند سال‌هاى پیش برگزار خواهد كرد.
به گفته خانم فروهر، نیروهای انتظامی با نرده گذاری دو طرف کوچه محل سکونت فروهرها و نیز با استقرار نفربرها، موتورسواران پلیس و نیروهای ضد شورش در خیابان‌های اطراف مانع از آن شدند که مردم به خانه پدر و مادرش در کوچه هدایت راه پیدا کنند.
با این حال برخی از بستگان نزدیک خانواده فروهر و نیز شماری از اعضای حزب ملت ایران توانسته بودند، خود را به منزل فروهرها برسانند.
پرستو فروهر همچنین گفته است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به وی اجازه خروج از خانه‌اش را نداده بودند و هر کدام از بستگان وی که از خانه خارج می‌شدند، دیگر اجازه بازگشت به خانه فروهرها را نمی‌یافتند.
به گفته دختر داریوش و پروانه فروهر، در یازدهمین سالگرد قتل پدر و مادرش تجمعاتی در دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه تربیت معلم که در نزدیکی خانه فروهرها قرار دارد، برپا شده بود، که نیروهای امنیتی از خروج دانشجویان از محوطه دانشگاه جلوگیری کردند.
در این میان برخی گزارش‌های دیگر نیز از حضور پر شمار نیروهای امنیتی و انتظامی در مناطق مرکزی تهران در روز یکشنبه اول آذر حکایت داشت.
نیروهای انتظامی و امنیتی ایران در چند سال گذشته از برگزاری مراسم سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر جلوگیری کرده‌اند.
پرستو فروهر گفته است، این موضوع که در طول یک سال حتی دو ساعت هم اجازه داده نمی‌شود، مراسمی برای پدر و مادرش برگزار شود، «بسیار تلخ» است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار